21 août 2016

Przeznaczeni - Katarzyna Grochola

Byłam nawet lekko ciekawa ostatniej powieści Katarzyny Grocholi, autorki, której nie czytałam od kilkunastu lat. Ciekawość pewnie nigdy nie zostałaby zaspokojona gdybym nie dostała "Przeznaczonych" w prezencie.

Nastawiłam się na przyjemną lekturę wakacyjną, która bynajmniej nie okazała sie wcale taka lekka. Jest tu o chorobie, samotności i uzależnieniach. Kilka wzruszających momentów czy interesujących fragmentów o kulisach hazardu nie uszło mojej uwadze. Duży plus za konstrukcję powieści, lubię gdy losy bohaterów w pewnym momencie się schodzą i ze sobą powiązują, z tym że tutaj długo na ten moment musiałam poczekać. Chyba najbardziej jednak zmęczył mnie "mówiony" styl, zirytowały niektóre dialogi i takie czasami zbędne i nudnawe według mnie rozwodzenie się.

Może liczyłam na coś więcej, może źle się nastawiłam, w każdym bądź razie trochę się zawiodłam tym moim spotkaniem z autorką po latach.


Opis Wydawnictwa Literackiego:
Przeznaczeni to absolutny majstersztyk, na który warto było czekać cztery długie lata. Katarzyna Grochola, najpopularniejsza polska pisarka, postawiła wszystko na jedną kartę i napisała powieść, jakiej jeszcze nie było. Przemyślaną i misternie skonstruowaną. Mądrą, czasem zabawną, a momentami bardzo poważną. O poplątanym życiu, wzlotach i upadkach. O zderzeniach z rzeczywistością, ale nasączoną dojrzałym optymizmem. To powieść, w której gra toczy się o naprawdę dużą stawkę.

Wydawnictwo Literackie - 2016 - 544 strony


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire